Comunicat oficial: DIEM NO a la violència sexual i masclista

23 Agost 2023 Redacció

El Club Esportiu Europa emet un comunicat oficial en relació al president de la Real Federación Española de Fútbol, Luís Rubiales.

Des del CE Europa DIEM NO a la violència sexual i masclista i exigim la destitució del president de la RFEF, Luis Rubiales.

Històricament, les dones i les persones de la comunitat LGBTI+ sovint són castigades amb violència sexual i masclista en transgredir el seu rol assignat a l'espai privat i ocupar l'espai públic. Un fet que aquests darrers dies hem patit a prop nostre i en contextos diferents representades en agressions masclistes que són del tot contràries als valors feministes que defensem com a Club.

En són exemple les agressions que han ocorregut recentment durant la Festa Major de la Vila de Gràcia o l'agressió en el marc del torneig Mundial de futbol femení per part del president de la RFEF, Luis Rubiales. Des del CE Europa considerem aquestes conductes com inacceptables i exigim, per tant, la destitució immediata del president de la Real Federación Española de Fútbol.

Com a club, sòcies, jugadores o aficionades som responsables de les nostres pròpies accions i de no quedar-nos de braços creuats davant de qualsevol agressió, i és cosa de totes alçar la veu, perquè el silenci també ens fa còmplices. A més a més, reiterem el nostre compromís en la lluita contra la violència masclista, seguim treballant en la creació de protocols per a la seva gestió i prevenció en el marc del nostre club i apostem per l'autodefensa feminista.

DIEM NO a les violències masclistes i lgtbifòbiques, perque ni el masclisme, ni el racisme, ni el feixisme són benvinguts a la Vila de Gràcia. Cap agressió sense resposta!