El portal, camí dels 12 anys de servei
Més de 1.412 visites al dia de persones diferents. Aquesta és la mitjana que, a dia d’avui, ofereix el portal ceeuropa.cat. Sens dubte, una xifra molt i molt elevada per tractar-se d’un club modest de futbol amb un portal monotemàtic i d’àmbit purament local. Camí de fer 12 anys de vida a la xarxa (el proper 11 de novembre), la pàgina web oficial de l’Europa viu plenament consolidada com a mitjà informatiu de referència i ofereix més continguts interns i més varietat d’articles que mai.
En ple èxit de les xarxes socials com Twitter i Facebook, on l’Europa també té forta presència, el portal web no perd el tren de l’actualitat i segueix capitalitzant la major part de l’atenció i els serveis. A nivell de registres i estadístiques curioses pels lectors, cal comentar que ceeuropa.cat figura en el lloc 2.058.700 de pàgines web més vistes de tot el món sencer. El que pot semblar una xifra molt allunyada en un ‘ranking’, queda notablement significada si considerem que existeixen al planeta més de 250 milions de portals.
D’entre qui cerca informació del club i d’orígen no sap com es diu la web de l’Europa, la majoria de recerques que hi porten s’estableixen amb els mots “ce europa”, separats, que representen el 46,38% de les cerques, tot i que la forma més comú d’entrar encara és escriure el domini sencer a la ruta del navegador. El portal de cerques Google és el segon motor d’accés al portal. Amb gairebé 45.000 persones confiant cada mes en els serveis del portal, ceeuropa.cat manté una salut de ferro i es consolida com un dels actius més importants del club.
Les xarxes socials, el reforç més complementari
Quan va veure la llum ceeuropa.cat, parlar d’internet era parlar, només, de pàgines web. Era l’etapa on el món digital, als pocs anys de vida, va superar la seva primera crisi, la ‘crisi del 2000’. L’aparició del portal escapulat es va donar, en el temps, a la vegada que el creixement d’una tecnologia que la societat va començar a adoptar com a necessària per les seves activitats.
Darrerament, parlar d’internet és fer-ho d’un món d’infinites possibilitats i de diferents aspectes relacionats. La informació, en aquest cas d’un club de futbol, no només es troba estàtica en un portal web, sinó que també es pot trobar en dues principals xarxes socials, les més punteres al món: Twitter i Facebook. Els usuaris, lluny de necessitar un PC o MAC en un lloc físic per connectar amb l’Europa, ho poden fer ja de forma mòbil amb qualsevol dispositiu amb connexió a internet i seguir els quatre canals d’informació de l’entitat: pàgina web, periòdic L’Escapvlat (es pot llegir online en PDF), i les dues xarxes socials anteriorment citades.
Centrant-nos en les xarxes socials, l’Europa ja disposa de més de 2.230 seguidors a Twitter i 1.703 a Facebook que cada dia -tot l’any, sense excepció- reben puntual informació del club. Per tots aquests canals, el departament de premsa del club i la seva xarxa de col·laboradors en redacció de text, entrevistes i fotografies, distribueixen tot el que cal saber sobre l’entitat, el Primer Equip, Futbol Base, Escola, Femení, Fundació i altres aspectes de l’esport que tinguin a veure amb el club.