L'exili, a Can Peixauet

L'exili, a Can Peixauet Imatge recent del Nou Camp Municipal de Santa Coloma de Gramenet

El CE Europa i la Fundació Esportiva Grama han arribat a un acord per poder utilitzar les instal·lacions del Nou Camp Municipal de Futbol de Santa Coloma durant les setmanes que el conjunt gracienc es veurà obligat a exiliar-se de Gràcia per les reformes al terra del Nou Sardenya i sostre del pàrquing.

Així, un cop presentat l'equip en el seu inici de pretemporada (21 de juliol) al Nou Sardenya -amb tota normalitat a casa davant el seu públic-, a partir del 28 de juliol, data d'inici d'obres, l'Europa entrenarà a 'Can Peixauet' (sobrenom popular de l'estadi colomenc), on hi arriba la L9 del metro amb parada d'idèntic nom. A banda dels entrenaments, del 24 d'agost fins al 14 de setembre l'estadi de Santa Coloma de Gramenet acollirà els partits de lliga de Tercera Divisió de l'Europa quan hagi d'exercir de local.

L'Europa ha demanat a la FCF (Federació Catalana de Futbol) jugar la jornada intersetmanal del 10 de setembre a domicili. Els dies 21 i 28 de setembre no hi haurà lliga a Tercera -la selecció amateur disputa Copa de Regions UEFA- i per tant no caldrà allargar l'exili, en principi i si res ho varia, més enllà del 14 de setembre. Un cop la lliga torni a la normalitat després de l'aturada per seleccions, si les obres han anat com és previst, l'Europa tornarà a jugar amb normalitat al Nou Sardenya.

El Nou Camp Municipal de Futbol de Santa Coloma reuneix les característiques que, esportiva i institucionalment, requeria l'Europa (recinte amb bon aforament i accesos, tot cadires en el seu perímetre de graderia, bones dimensions del terreny de joc, gespa artificial renovada...) i que, a més, ha comptat amb una gran disposició de la directiva de la Fundació Esportiva Grama, actual gestora del recinte, per tal de falicitar aquestes gestions i necessitats del club. El CE Europa vol fer arribar també el seu agraïment a l'entitat colomenca mitjançant aquestes línies.

Un cop iniciats els entrenaments de pretemporada, els mitjans de comunicació del club ja detallaran el número d'entrenaments que l'Europa realitzarà a l'exili, els horaris i la distribució logística de la pretemporada des del 21 de juliol al 24 d'agost. Els partits que l'Europa jugui a Santa Coloma com a local durant el campionat de lliga es disputaran a les 19 hores, com era habitual cada l'estiu per calor al Nou Sardenya.