Quan Soto va conèixer Castillo

24 Novembre 2018 Redacció
Castillo (esquerra) i Soto al Nou Sardenya Castillo (esquerra) i Soto al Nou Sardenya Fran Capell

Tres futbolistes de la història del club han marcat gol en sis partits seguits. El Nou Sardenya va reunir ahir al vespre a dos d'ells.

Manuel Cros, Manel Castillo i Àlex Soto. Són els tres noms propis que encapçalen la llista de golejadors de la història del club en partits consecutius. Tots tres han aconseguit marcar almenys una diana en sis jornades seguides -Cros ho va fer dues vegades durant els anys 20 del segle passat-. Soto és l'únic, per trobar-se en actiu, que podria arribar als set i liderar la llista en solitari si transforma un gol aquest cap de setmana a casa contra el Vilafranca (diumenge, 12 hores).

181124 castillo 1
Soto entrevistat per Roger Matamoros de Betevé

L'Europa i Betevé van reunir ahir a l'estadi els dos golejadors vius que protagonitzen aquests registres, Soto i Castillo. En declaracions a la premsa, Castillo va admetre amb humor no ser conscient que era protagonista d'un registre històric. L'exfutbolista va afirmar que "el meu fill, que juga a l'Horta, està al dia de totes les notícies de la categoria i em va dir que m'havien igualat un rècord que tenia a l'Europa i que ni recordava. Fa tants anys ja...".

En aquest sentit, Soto era "conscient que hi havia un registre golejador a l'abast per la notícia que va sortir publicada al web del club. Abans de la notícia tampoc era conscient d'estar camí d'igualar cap registre de cap tipus". L'extrem, ja jugador de ple dret del Primer Equip, admet sentir-se "orgullós de formar part de la història d'aquest club centenari i històric a Catalunya". Quant a la possibilitat de superar el rècord, Soto no s'obsessiona: "al final és pitjor per un mateix si només penses en això. Jo intentaré sortir com he sortit cada jornada, tranquil i a fer la feina el millor possible per a l'equip".

181124 castillo S
Castillo i Soto davant el seu lloc preferit per xutar, la porteria

Castillo, com a veterà golejador dels anys 80 i 90, recomana a Soto "paciència, prudència i cuidar-se, que la Tercera i el futbol en general és molt sacrificat per arribar a dalt". El toc d'humor de la trobada el va posar el tècnic del Primer Equip, David Vilajoana, qui va fer broma dient que "hem renovat a Soto per deu anys i li hem posat una clàusula històrica a Tercera de 100 milions, així ningú ens el robarà". La #Sotomania està present enguany al Nou Sardenya i fins i tot els joves aficionats més petits es volen fer fotografies amb el protagonista del moment.

181124 castillo 2
Soto, creant afició entre els més menuts / Fotos: Fran Capell