El dia que vam acaronar la Copa

13 Maig 2023 Redacció
L'equip de l'Europa en aquella final L'equip de l'Europa en aquella final Arxiu CE Europa (Ramon Vergés)

El 13 de maig del 1923 l'Europa va quedar finalista de la Copa del Rei en un partit disputat a Les Corts contra l'Athletic Club de Bilbao.

Després de proclamar-se campió del Campionat de Catalunya davant el FC Barcelona, l'Europa d'ara fa un segle es va plantar a la final de Copa després d'eliminar, en rondes d'anada i tornada, al Sevilla i l'Sporting de Gijón. La final del campionat de copa estatal es va jugar a Barcelona, a Les Corts, però tot i realitzar un magnífic partit l'Europa i ser mereixedor de més premi -reconegut fins i tot per tècnic i jugadors rivals- finalment va ser l'Athletic Club qui va alçar el trofeu.

Recordem aquella efemèride amb aquest article just un segle després on us oferim un resum d'aquella competició de copa en format audiovisual dins el documental '1923: Forjant la història' i sota la producció del departament de comunicació del club. Així mateix, us oferim a peu d'aquesta publicació quatre imatges d'aquella històrica cita i un enllaç al document, en PDF, de la publicació de 'La Jornada Deportiva', on podeu seguir 'el Cronómetro', un minut a minut d'ara fa un segle i en paper, on podeu seguir com va anar aquella final al detall.

>>> 'Minut a minut' de la final del 1923