El mapa de l'europeisme el 2024

El mapa de l'europeisme el 2024 CE Europa

Un Europa cada cop més arrelat a Gràcia mentre creix arreu, especialment a l'entorn més proper.

El Club Esportiu Europa viu en plena efervescència social. L'europeisme creix més enllà de la gespa, on també està aconseguint fites destacades. En el tancament d'aquesta temporada 23/24 es troba pràcticament sobre els 2.000 socis i sòcies, la xifra més alta del segle XXI.

El creixement és indiscutible a l'entorn més immediat. El 83,5% dels socis i sòcies del Club viuen al Pla de Barcelona, mentre que un 40% ho fan a Gràcia. El cor de la Vila de Gràcia és qui més europeistes acumula (16,1%), però no es pot deixar de banda el Camp d'En Grassot (15%) i La Salut (6,1%). Com a dada curiosa, La Salut és on més socis i sòcies hi ha en relació a la seva població.

La zona d'influència del CE Europa, però, va més enllà. Horta-Guinardó és el primer territori fora les fronteres de Gràcia (15,1%) amb especial protagonisme pel Baix Guinardó (7,1%), també per la proximitat amb el Nou Sardenya, i Can Baró (3,4%).

L'Eixample és el següent en la llista (10,1%) i es converteix en zona especialment important pel Club, ja que s'hi troba la Sagrada Família (2%), coneguda històricament com El Poblet, lloc fundacional dels escapulats el 1907. Per acabar, l'europeisme té una presència rellevant a Sarrià-Sant Gervasi (7,6%) on quasi la meitat viuen al Putxet i el Farró (3%). La resta del Pla de Barcelona presenta un creixement uniforme.

La cosa no acaba aquí, doncs trobem socis i sòcies a 105 municipis de Catalunya, pertanyents a 26 comarques, i també d'altres territoris entre els quals destaquen el País Valencià i les Illes Balears. En total un 16,5% de la massa social.

El Club creix, a més de pels èxits esportius, per l'estratègia d'arrelament social i de proximitat, coherent amb l'essència del futbol popular. L'auge de l'Europa va lligat als seus valors i al seu compromís social, més enllà de la seva activitat estrictament esportiva.

Aquí podeu consultar el mapa amb millor resolució: