Agenda

Resultats

Preu Entrades

Acreditacions

Els detalls de la nova metodologia de l'Escola de Futbol del CE Europa

24 Novembre 2021 Redacció
Un partit de l'Escola del passat cap de setmana Un partit de l'Escola del passat cap de setmana Arxiu CE Europa (REM Images)

Enguany l'Escola ha patit algunes modificacions internes per a oferir als més menuts una formació molt més completa.

L’Escola de l’Europa és un emblema pel club, ja que aconsegueix que molts nens, nenes i adolescents puguin gaudir de l’esport passant-s’ho bé de manera conjunta. Aquest és i serà un dels principals objectius dins d’ella. L’Escola també genera poder formar molts jugadors i jugadores i ensenyar-los de manera didàctica aspectes actitudinals, com per exemple valors d’esforç, sacrifici o la perseverança.

Un altre apartat són els aspectes tàctics, tècnics, psicomotrius i coordinatius ja més relacionats amb pròpiament el futbol. Per últim, entren en joc els aspectes cognitius, ja que de cara a aquesta nova temporada s’incidirà en què els entrenadors es preocupin i ajudin amb tot el que li faci falta al jugador, per això hi haurà xerrades als entrenadors per formar-los en aquest àmbit concret. En aquesta temporada 2021/2022 l’Escola vol fer un gran canvi, ja que des de la coordinació es considera necessari un pas més endavant.

Ens en parla Xavi Falcón, un dels responsables de la coordinació i del nou desenvolupament metodològic de l’Escola. “Considerem que era necessari un pas més endavant. Per això, ens hem basat en una metodologia de treball mixta que la definim com la combinació del mètode lúdic, del mètode d’exercicis simples i del mètode d’exercicis complexos”. A la pràctica, quins són aquests canvis? Els detallem a continuació.

Relació estreta entre equips d’Escola i Futbol Formatiu

En aquest primer punt, Falcón comenta que “un dels primers canvis que hem valorat oportuns per a la millora d’aquesta nova metodologia és que els equips d’Escola i federats tinguessin una relació més estreta. D’aquesta manera, tot jugador/a que creiem que pot estar preparat per estar federat, durant la temporada anirà a entrenar amb equips federats per augmentar el nivell. Així doncs, hi haurà comunicació propera amb el director esportiu i coordinadors del futbol de base federat”.

Dos entrenadors per equip

Enguany l’Escola ha afegit a la majoria d’equips dues figures d’entrenador: un fa la funció com a primer i l’altre d’ajudant. La figura d’ajudant la formen jugadors de la casa que duen molt temps al club, com són jug adors del Cadet A i Cadet C. Es vol que els equips tinguin dos suports esportius i que els mateixos ajudants es formin de cara a, qui sap, entrenar equips federats en el futur.


211124 escola 1


Entrenaments diferents

L’Escola busca entrenar de forma semblant als equips federats. L’objectiu principal, com no pot ser altre en una etapa d’escola, és que els nens i nenes s’ho passin bé, però també es busca que més jugadors puguin donar el salt al futbol federat. Seg ons Falcón “ens centrem a treballar dos continguts, dels quals un és tècnic i l’altre tàctic. Més endavant, quan fem les formacions amb els entrenadors també posarem a la sessió un contingut cognitiu. Tots els entrenadors tenen impresa cada sessió de treball”.

En els entrenaments i partits es treballarà amb diferents estils, prestant atenció al descobriment guiat. Aquest consisteix en plantejar diverses preguntes a les quals el jugador/a ha de donar respostes de tipus motor, però l’entrenador intenta posar-lo en el camí de la descoberta. Per això, es dissenyaran una sèrie de preguntes, havent anticipat les possibles respostes amb les quals es pot trobar l’entrenador. Es procurarà matenir sovint un ‘feedback’ i un clima d’acceptació i paciència . Als partits es durà a terme la resolució de problemes, on es planteja un problema físic, tècnic o específic de la pràctica que es porta a ter-me. Aquesta metodologia està dividida en tres trimestres: tècnic, coordinatiu i aspectes globals. D’aquesta manera es busca una evolució des de l’inici del curs fins el final en cada jugador/a de l’Escola en les seves diferents etapes d’edat en què s’hi juga.

Aspectes tècnics millorats

Xavi Falcón fa incidència en un canvi significatiu: “hem incidit més en la importància d'aspectes tècnics específics del futbol, ja que considerem que, en la tècnica individualitzada de cada jugador, sempre que es treballi pot haver-hi un procés d’aprenentatge i marge de millora".

En conclusió, l’Escola de Futbol del Club Esportiu Europa creix de manera ascendent i a poc a poc va agafant més nom propi com a mètode singular a Barcelona. Sobretot es buscarà que els protagonistes no deixin de ser ells i elles, els nens, i amb l’objectiu de voler-ho passar bé amb el futbol.

 

acidH TEB FederacioAcell