Presentat l'equip especial Europa-ACIDH

22 Abril 2016 Àngel Garreta
Fent pinya pel bon futur del nou projecte Fent pinya pel bon futur del nou projecte Àngel Garreta

El projecte Europa-ACIDH ja és una realitat social i esportiva. La sala de premsa del Nou Sardenya va ser escenari de la presentació del 34è equip de futbol del Club Esportiu Europa.

L'equip especial per a persones amb intel·ligència límit -fruit de l'acord entre l'Europa i ACIDH-, que compta amb el suport de la Fundació Privada Esportiva Europa, la Fundació ACELL i la UFEC, es posarà competitivament en marxa la temporada 2016/2017. Ahir a la tarda, però, va ser presentat als mitjans de comunicació -així com autoritats institucionals i polítiques i socis de l'Europa- de forma pública.

La taula de ponents la va encapçalar el president del CE Europa, Guillaume de Bode, acompanyat pel de la Fundació Europa, Jesús Turró, així com Ferran Morell, president d'ACIDH i Francesc Martínez, màxim responsable d'ACELL i fundador d'Special Olympics. De Bode va manifestar que la creació d'aquest equip suposa "tot un orgull per a l'Europa i una gran satisfacció que aquesta idea hagi pogut tirar endavant gràcies a la col·laboració dels responsables de les diferents institucions implicades". El president europeista va remarcar, a més, que "aquest equip s'integrarà plenament dins la disciplina de base del CE Europa com un equip federat més".

Per la seva banda, Ferran Morell va expressar que per a ACIDH "és molt positiu aquest acord amb l'Europa per a que la gent jove pugui divertir-se amb el futbol, fer esport i integrar-se... al cap a la fi és el que a la vida fa tothom". En el seu torn d'intervenció, Francesc Martínez va posar en primer pla "la feina social del CE Europa i la seva Fundació. A nosaltres ens agradaria veure exemples com aquests arreu de Catalunya i en aquest sentit l'Europa torna a ser pioner esportiu a casa nostra". El president de la Fundació Europa, Jesús Turró, va felicitar les entitats que promouen l'acord i també va destacar la "gran tasca social que pot fer aquest nou impuls esportiu tant especial a tantes i tantes famílies".

L'acte i acord de col·laboració, signat ahir mateix en finalitzar la roda de premsa, va comptar amb el suport esportiu de Carles Muñoz, vicepresident de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), així com altres representants polítics graciencs i barcelonins, d'entitats culturals gracienques, membres de l'Àrea Social de l'Europa i, en representació del Primer Equip escapulat, el tècnic Albert Poch i el capità Àlex Cano.