L'Assemblea de socis i sòcies aprova per àmplia majoria tots els punts de votació

14 Desembre 2023 Redacció
La taula de ponents de la Junta Directiva durant l'Assemblea La taula de ponents de la Junta Directiva durant l'Assemblea Àngel Garreta

El tancament econòmic de la temporada 2022/2023 i el pressupost de la 2023/2024 van quedar aprovats per més del 90% dels assistents.

Els Lluïsos de Gràcia van acollir la celebració de l'Assemblea General Ordinària de socis i sòcies del CE Europa que servia per presentar el balanç de la temporada 2022/2023 i el pressupost de la temporada en curs entre d'altres punts de l'ordre del dia. Tot seguit detallem el desenvolupament de l'Assemblea punt per punt.

L'acte va començar a les 19:04 hores i va finalitzar a les 22:02 hores. En el seu punt màxim van assistir a l'Assemblea 49 socis del club. Present a l'acte hi va assistir Jaume Reverté, representant de la Federació Catalana de Futbol per a donar fe del bon desenvolupament de l'acte.

Cal fer 'clic' amb el ratolí sobre les pestanyes per desplegar els continguts i resolucions dels punts de l'ordre del dia
19 hores -Punt 1 - Després de la benvinguda a l'acte per part del president Hèctor Ibar, pren la paraula el secretari de la Junta Directiva Jordi Collell, encarregat de dur l'ordre del dia. Se sotmet a aprovació l'acta de l'Assemblea anterior amb 46 vots a favor i 1 vot en blanc.
Punt 2 - El vicepresident primer del club, Vicenç Martí, fa lectura de la memòria social i esportiva de la temporada anterior.
Punt 3 - Pren la paraula Hèctor Ibar per comentar diversos aspectes del club, posant el focus en la màxima ambició de la Junta Directiva actual i mostrant agraïment a la junta sortint. Manifesta que l'actual junta són hereus d'un bon balanç econòmic i esportiu. Aprofita el moment del seu informe per anunciar el soci número 1.800, donat d'alta a poc de començar l'Assemblea. Entre d'altres aspectes tractats, el màxim dirigent de l'entitat va fer una crida a l'unitat amb autocrítica.
Punt 4 - Pren la paraula el tresorer Cesc Boada per repassar el balanç econòmic del passat exercici. Se sotmet a votació l'estat de comptes amb 41 vots a favor, 1 vot en contra i 4 vots en blanc.
Punt 5 - Segueix Cesc Boada amb el torn d'intervenció repassant el pressupost elaborat pel Club de cara al present exercici esportiu. Es responen diverses qüestions formulades pels socis i sòcies en el seu torn d'intervenció i se sotmeten a votació els pressupostos, amb 42 vots a favor i 7 en blanc.
Punt 6 - Pren la paraula el Síndic dels Socis i les Sòcies del Club, Xavier Guillen, qui repassa l'activitat del seu càrrec. Posa en comú amb els socis i sòcies el treball en el cens electoral i la confecció de les eleccions a la presidència del CE Europa. També ha demanat a la Junta Directiva la reactivació de la Comissió de Reforma dels Estatuts i ha presentat la seva dimissió com a Síndic després de finalitzar el mandat de 4 anys que dicten els Estatuts.
Punt 7 - Pren la paraula Carlos López Aira com a representant de la Comissió de Control i Transparència. Afirma que no hi ha hagut consultes del Síndic cap a la seva comissió ni tampoc de socis i sòcies. Comunica als presents la ratificació de l'empresa encarregada de l'auditoria del Club i es valora l'informe presentat per l'auditor.
Punt 8 - Els responsables d'aquesta comissió no van poder assistir a l'Assemblea Ordinària celebrada ahir i no van poder fer-ne lectura.
Punt 9 i posterior finalització de l'acte a les 22:02 hores - En el darrer punt de l'ordre del dia, el torn obert de paraula, cronològicament es van formular reflexions, queixes i valoracions dels següents conceptes citats. La Junta Directiva va donar resposta particular a cada intervenció:

- Reclamació sobre l'entrega d'informes de les comissions als assistents a l'Assemblea també en paper.

- Pregunta sobre quina gestió fa el club per millorar taquillatges i la venda online d'entrades.

- Proposta de tornar a fer rajoles a nom dels socis i sòcies a la paret de sota tribuna.

- Queixes sobre com la Junta Directiva transmet certes informacions i com arriba aquesta a la gent més gran, així com pregunta sobre quins mecanismes són els correctes per fer arribar preguntes al Club.

- Es pregunta si hi ha hagut traspàs de patrons de la Fundació i qui són actualment els seus membres.

- Queixes sobre l'àrea de comunicació del Club, els seus mitjans i la informació que s'hi tracta.

- Reflexió sobre no presentar pressupostos amb números negatius.

- Reflexió sobre si hi ha un ascens de l'equip masculí i pregunta sobre si la Junta Directiva ha pensat quelcom a nivell econòmic i d'instal·lacions.

- Queixa sobre la complicada logística de la venda de roba esportiva via intermediaris de distribució del material.

- Pregunta sobre quina idea té la Junta Directiva per a millorar la neteja del Nou Sardenya i la protecció del sol per a les persones amb mobilitat reduïda.

- Reclamació sobre l'aparició del nom del Club al disseny del carnet de soci i suggeriment d'incorporació de la nomenclatura de Ramon Vergés al carnet propi de tribuna.

- Reflexió sobre més ingressos del bar en base a més barres de servei.

- Es planteja el dubte sobre si el guany amb la venda d'entrades rivals el dia del derbi era compensatori amb l'habilitació de noves portes d'entrada i instal·lació de serveis a la zona visitant.