La RFEF dissenya el pla de competició per a la Segona B i Tercera Divisió

14 Setembre 2020 Redacció
El logotip oficial de Tercera Divisió El logotip oficial de Tercera Divisió RFEF

Destaca la subdivisió de la Tercera en dos grups i fins a tres fases finals per a decidir l'ascens de categoria i la permanència.

La RFEF ja ha confirmat que les lligues començaran el cap de setmana del 17 i 18 d'octubre. Amb el calendari encara per decidir, se sap ja del cert que cada grup de Tercera Divisió tindrà subgrups A i B amb -segons el territori- 10, 11 o 12 clubs.

Fins al 5 d'octubre es podran inscriure jugadors i, posteriorment en el 'mercat d'hivern', entre el 4 de gener i 1 de febrer del 2021. Hi haurà un màxim de 22 llicències per a cada club amb un màxim de 16 majors de 23 anys. Es podran convocar fins a 9 suplents podent fer fins a cinc canvis per partit en un màxim de tres interrupcions per partit. Es permetrà un sisè canvi en una hipotètica pròrroga en el play-off d'ascens.

A nivell competitiu, la primera fase de cada subgrup A i B es jugarà a anada i tornada entre els clubs de cada grup (màxim 22 jornades). Posteriorment els tres primers classificats de cada grup aniran a la fase directa per l'ascens a Segona B. Del quart al sisè accediran a la segona fase per l'ascens i del setè al darrer, a una fase per la permanència.

La resta de normatives i protocols Covid-19 es poden consultar en aquest article del web de la RFEF.