Aquesta iniciativa conjunta entre DBCoop -empresa encarregada de la publicitat i impressió del periòdic- i el departament de premsa del CE Europa, vol posar en relleu la col·laboració de comerciants i establiments amb el club de la Vila. D'igual forma que en molts vidres i mostradors de botigues hi apareix una petita enganxina, per exemple, del tipus de targetes acceptades, promocions o descomptes, ara també hi figura un petit quadre escapulat amb l'escut del club, una crida a col·laborar amb l'Europa i un enllaç QR cap a la pàgina oficial del club per tal d'obtenir més informació.
Així, els establiments posicionen el seu nom al costat de l'Europa, els veïns de l'entorn del comerç associen el seu lloc habitual de compra amb el club de futbol representatiu de Gràcia i, de forma indirecta, es fa una crida a augmentar la col·laboració per mantenir al carrer, cada mes, un periòdic que va veure la llum el 2010 i que busca acompanyar els socis i aficionats de l'Europa molts anys més. En aquesta llista de distribució es poden consultar els establiments i entitats on es pot trobar cada mes L'Escapvlat.