Nota informativa del club sobre la desestimació per part de la FCF del recurs presentat pels exdirectius mocionistes

29 Octubre 2022 Redacció
Comunicat del club Comunicat del club

El Comitè d'Apel·lació de la FCF confirma així la falta de validesa de les 36 signatures del segon procés de moció.

Ahir, la Federació Catalana de Futbol ha notificat al Club Esportiu Europa la resolució adoptada pel seu Comitè d’Apel·lació, de data 26 d’octubre de 2022, que resol la reclamació formulada per un dels socis promotors de la moció de censura contra l’acord adoptat el 13 de setembre de 2022 per la Mesa del Vot de Censura que va resoldre no admetre a tràmit la sol·licitud de moció de censura per manca de suports, al declarar invàlides 36 de les paperetes presentades pels promotors atès que la signatura de les paperetes no es corresponia amb els documents oficials adjuntats a cadascuna de les paperetes.

En relació a l’esmentada resolució, la Junta Directiva vol informar al conjunt de socis i sòcies de les següents circumstàncies:

1.- Segons els Estatuts del Club, la Mesa del Vot de Censura està integrada per 5 membres: dos socis promotors de la moció de censura; dos directius; i un cinquè membre, nomenat per la Federació Catalunya de Futbol, que ocupa la presidència de la Mesa del Vot de Censura i que, per tant, és qui dirimeix qualsevol controvèrsia que pugui sorgir.

El president de la Mesa del Vot de Censura va decidir, amb el seu vot, la invalidesa de les paperetes pels evidents i notables diferències entre la signatura que hi constava i la signatura del document oficial que es presenta per acreditar la semblança amb la de la papereta.

2.- La Junta Directiva del Club Esportiu Europa no ha intervingut en la tramitació i resolució pel Comitè d’Apel·lació de la Federació Catalana de Futbol de la reclamació presentada per un dels socis promotors de la moció de censura.

3.- La resolució del Comitè d’Apel·lació de la Federació Catalana de Futbol desestima tots els motius formulats pel soci reclamant.

En el fonament de dret tercer de la resolució consten els criteris que duen al Comitè d’Apel·lació a rebutjar la visió que té el soci reclamant dels Estatuts del Club, refermant la interpretació que ha defensat la Junta Directiva durant la tramitació d’aquesta iniciativa. Cal subratllar els següents arguments:

i. Afirma que una de les funcions de la Mesa del Vot de Censura, d’acord amb els estatuts del Club Esportiu Europa, és comprovar la versemblança de l’autenticitat de la firma de les paperetes i considerar si aquestes són vàlides o no, facultat que era negada pels promotors de la moció.

ii. Subratlla que la decisió de la Mesa del Vot de Censura respecta i s’ajusta als Estatuts del Club, en contra de l’opinió dels socis promotors.

iii. Argumenta que la Mesa del Vot de Censura no té l’obligació de fer cap indagació sobre l’autenticitat de les signatures de les paperetes, tal com reclamaven els promotors.

iv. Confirma que la decisió de declarar invàlides 36 paperetes per manca de versemblança de les signatures està suficientment motivada i raonada i que, en cap cas, es pot considerar arbitrària, tal com afirmava el soci promotor reclamant.

v. Constata que la decisió de la Mesa del Vot de Censura no obeeix a una conclusió errònia, ja que no es fonamenta en una premissa arbitrària o irracional, com sustentaven els socis promotors de la moció.

vi. Deixar clar que als socis promotors de la moció no se’ls ha generat cap indefensió atès que van estar presents a la reunió de la Mesa del Vot de Censura on es va procedir a validar les paperetes presentades, rebutjant aquesta concreta queixa dels promotors.

4.- Els socis promotors poden interposar recurs davant el Tribunal Català de l’Esport si consideren que la resolució del Comitè d’Apel·lació de la Federació Catalana de Futbol no satisfà les seves pretensions o vulnera els seus drets com a socis del Club Esportiu Europa.

5.- La Junta Directiva vol deixar constància que en tot aquest procés s’ha limitat a interpretar els Estatuts del Club, competència que li reconeix l’article 52.2.p) dels Estatuts, i a vetllar per la seva aplicació.

En aquest sentit, ha quedat palès que la interpretació dels Estatuts del Club feta per la Junta Directiva era correcta, raó per la qual ha estat ratificada per un òrgan independent com és el Comitè d’Apel·lació de la Federació Catalana de Futbol.

6.- La Junta Directiva confia que una eventual prolongació d’aquesta controvèrsia no afecti la bona marxa esportiva dels principals equips del Club.

Podeu consultar, en format PDF descarregable, la resolució de la Federació Catalana de Futbol en el següent enllaç.

Gràcia, 28 d’octubre de 2022